09-01-2020 r. – Klasa I b – p. E. Bazan – Wycieczka do „Centrum Edukacji Lotniczej” Kraków Airport

| 20 stycznia 2020

9 stycznia 2020 r. klasa 1b pojechała na nietypową, ale atrakcyjną wycieczkę połączoną z zajęciami edukacyjnymi w pomieszczeniach Centrum Edukacji Lotniczej zaaranżowanych na terminal pasażerski oraz wyposażonych w specjalistyczną infrastrukturę terminalową (m.in. Punkt Informacji Lotniskowej, stanowiska Check-in, Punkt Kontroli Bezpieczeństwa). Poznaliśmy min. ścieżkę pasażera odlatującego z bagażem rejestrowanym, niezbędne czynności, jakich musi dokonać pasażer przed rozpoczęciem podróży samolotem. Obejrzeliśmy Teatrzyk Lotniskowy „O Jasiu, który wspólnie z mamą leci na wakacje”, dowiedzieliśmy się, co wolno spakować do bagażu podręcznego i zasadniczego, a co jest zabronione, zrozumieliśmy „magię” sprawiającą, że samolot lata.Ubrani w kamizelki odblaskowe zwiedzaliśmy terminal pasażerski Kraków Airport.  Z tarasu widokowego oglądaliśmy start i lądowanie kilku samolotów pasażerskich i wojskowych. Niestety nie udało nam się skorzystać z wirtualnego symulatora pracy Koordynatorów Ruchu Lotniczego Naziemnego (czego bardzo żałujemy), ale w zastępstwie byliśmy „Na pokładzie samolotu”, czyli w pomieszczeniu imitującym samolot i siedzieliśmy w prawdziwych fotelach lotniczych. To było interesujące i ciekawe doświadczenie.  Poniżej galeria zdjęć, zobaczcie.